söndag 25 april 2010

Örebrocupen 2010


ÖREBROCUPEN 2101

1036 st. matcher spelades!

Fantastiskt arrangemang av Örebro Badminton!


4 förväntansfulla killar och jag var där i helgen.

William Andersen, Pascal Hugo, Anton Brinkholm och
Petter Norling
alla spelar i Skogås BK.
Alla fyra tävlade i B-klass.

Det gick bäst för William och Pascal.

William kom till 1/8 final i singel och
tillsammans kom
de till kvartsfinal i dubbel.

Andra Skogåsspelare gjorde ännu bättre resultat!
Läs
HÄR

Vi hade en härlig och rolig helg, här följer bilder...


Pascal i bilen...


Petter och Anton...


Kortspel på kvällen. Det var kallt i hallen på natten.


Mer kortspel...


Backahallen, fin badmintonarena.


Många spelare, många banor...


Williams medicin (eller balsam för sliten badmintonspelare...)


De hade engelsk marknad inne i stan.

Jag köpte en stor engelsk kringla.



Vi hann med lite sightseeing. Jag gillar det.

William däremot sade: "Jag vill tillbaks till hallen".


Bananamoon records. Bra affär men vi gjorde tyvärr inga fynd.
Stod och tummade på Blue Öyster Cults "Imaginos"
för 119:-
Men handlade aldrig...


Johan Berglund, Mariestads BK satte stopp för William denna gång.


Stora tävlingar = mycket skräp...

NOTISER...
Jens Eriksson, Sveriges största badmintonprofil enl. mig spelade A-klass!
Han ställdes mot sin lärjunge Albin Hjelm i semi men förlorade.
Jens missade för mycket med spelade bitvis mycket snabbt och bra.
Jag tror det var många som tyckte det var kul att se Jens på banan.

Albin Hjelm spelade sedan final mot Erik Pettersson, Järnvägen.
Erik Pettersson, Sveriges Christian Bale lookalike!
I skrivande stund vet jag ej vem som vann...
(jag håller nog på Erik, han var cool...)

Slutligen...

Jag och William hälsade på min moster och morbror.
Moster Greta är 93 år gammal och passade på
att spela för oss.
(Gå och göm dig Jennifer Batten)




Inga kommentarer: