måndag 9 maj 2011

Rush "Time machine tour" 2011


RUSH "TIME MACHINE TOUR" 2011
Var bland det mäktigaste jag sett!
Arenan i Malmö var dock inte fullsatt trots att många danskar
åkt över för att titta på konserten. De spelade nämligen
inte i Köpenhamn.

Det var show till 110%!
Man hade inte lämnat något åt slumpen.
Fyrverkerier, eld, film, ljus...
Men framförallt musiken!

Vi fick hela "Moving pictures" och många karameller därtill.
Geddy Lees sång håller inte hela tiden men det gör inget.
Vad kan man begära av en äldre gentleman som ändå
försöker sjunga som han gjorde för 30 år sedan?
Han gör det trots allt mestadels OK.

Ibland blev ljudbilden lite grötig dock.
Det var svårt att urskilja en del detaljer.
Men, vilken konsert det var!

I övrigt har Jag och Tomas spenderat den mesta tiden
i hans vardagsrum.
Jag sjöng å sjöng å sjöng...
Tomas rattade och klickade...

Det var längesen jag sjöng, jag var lite otränad
skulle man kunna säga.
Men vi blev ganska nöjda med resultatet.
Mycket arbete återstår nu givetvis för Tomas.


För övrigt bor Tomas precis vid Tuborgsgången!


Slutligen hoppas jag Max Nordin kommer tillrätta och
att allt är OK med grabben.

Inga kommentarer: