torsdag 25 augusti 2011

Hagtorn




HAGTORN Skall vara bra mot högt blodtryck.
Det fick jag lära mig i somras då vi var på
Sidinge gårdbutik och handlade.

Jag har haft lite högt blodtryck och håller
det i schack med motion.
Tyvärr pallar jag inte jämt motionera trots att jag tycker
jag är ganska duktig...

Så jag köpte 2 l. Hvidtjørn saft i butiken.
Hagtornssaft helt enkelt.
Länk till butiken HÄR.

Väl hemma efter semestern kollade jag ifall det
finns koncentrerat i tablettform.


Jorå! Det hittade jag på nätet!

Får väl se om allt detta hjälper...

Något som alltid hjälper och muntrar upp är
att sätta på en vinyl!

Dagens vinyl: "Vol. 4"
Jag vet inte vad jag tycker om den egentligen.
Jo, den är bra men den väger lite lätt mot de tre
första LP skivorna som Sabbath släppte.
Den saknar lite nerv och intensitet.



Hur som helst...bara känslan att öppna upp ett dubbelvikt konvolut!

Inga kommentarer: