fredag 25 januari 2013

Måndag blev fredag och tacos igen...

MÅNDAG BLEV FREDAG OCH TACOS IGEN...
Patetiskt? Kanske?
Men det går fort och göra tacos och både öl, vin och cola passar ju till.
Ja, vi gillar det ju också.
Jag brukar göra en "fancy sauce" till:
-Creme Fraiche
-Några droppar mjölk
-1/2 tesked socker
-Några droppar lime eller citronsaft
-Väldigt många droppar PIRI-PIRI sås (Den portugisiska såklart)
Sen vill man ju inte sticka ut och vara ovanlig, 1/3 av sveriges befolkning äter väl tacos på fredagar?

Nu har vi planerat inför sommaren!
Vi tar en avstickare till Hamburg!
Det är bara 2 timmars bilresa från huset.
Jag tror den staden har mer att erbjuda än jag trott tidigare.
Hotell är redan bokat!

Film igen...
"Angels share" härlig film med lite allvarlig underton emellanåt.
Så som brittiska filmer brukar vara.
Den får en stark 3:a av 5 i betyg av mig.
Över förväntan måste jag säga.

Imorgon lördag, melodikryss, äggröra, hamra på gitarren lite...
Jag är helt kär i min Jumbo...



Inga kommentarer: