lördag 28 september 2013

Såååå dåligt!

SÅÅÅÅ DÅLIGT!
Jag fortsätter min dissa trend.

För två minuter sedan såg jag Staffan Hellstrand på public service kanalen svt 1.
Katastrofdåligt!
Ska jag betala för det här?!

Staffan bor i Skogås liksom jag (jag har haft hans son på fritids) men vad hjälper det?
Ingen local support från mig, sorry!

Mannen gör en version av "Omkring tiggarn från Luossa" med en sång som....
Jag vet inte vad jag ska säga?
Jag fick höra ett bra uttryck av ljudteknikern Petter Brundell för 100 år sedan:
"Så låg referensnivå".
Klockrent!

Hur kan erkända Staffan göra detta på bästa sändningstid i Sverige, ofattbart!
Inte en ton ligger rätt.
Jag känner mig som Körberg när jag hör sånt här skit!

Jag skiter i jantelagen, jag är för gammal.
Därför dissar jag!

Tomas och jag hade gjort de här 10 minuterna mycket bättre!
Svenska folket hade fått höra virtuost gitarrspel samt texter med humor och djup.
Men framförallt så hade vi legat i rätt tonart!

Men än en gång är det bevisat att public service inte vågar pröva nytt.

Hur länge plågades vi inte på 80 och 90-talet med Dan Hylander, Py Bäckman, Sharon Dyall, Pernilla Wahlgren, Niklas Strömstedt, Anne-Lie Rydè, Peter LeMarc....
Man körde liksom bara på. en del personer hade en fast plats i TV etern.

Där måste jag säga att Anders Tengner tillförde oss mycket som vi aldrig annars skulle få se i Sverige.
Stor eloge till honom!

Men hur låter då Tomas och Christian? De som ska vara så väldigt bra?!

Jag säger bara såhär:
Igår sålde vi vår första skiva på iTunes!

Den som köpte denna skiva är en musikpionjär utan dess like!
En dag kommer alla att förstå...

Inga kommentarer: