fredag 27 december 2013

Att göra av med pengar, dagens vinyler och kartongvin

ATT GÖRA AV MED PENGAR Kan man göra om man har och vill.
Jag ville glädja min Lotta som jag älskar och som gärna ville ha en Macbook Pro
med DVD.
Macbook Pro har ju slutat med DVD läsare men Macoteket hade en modell de sålde ut.
Den ska hon ha!

Lotta blev glad och nöjd.
Jag överraskade henne.
Alltid kul att ställa in bakgrundsbilden...
Sen var det det där med vinyl.
DAGENS VINYLER blev...
Lite svår men spännande.
Lars Hollmer och gänget gjorde inte lätt musik, men spännande.
Och vad vore livet utan spänning?

Den andra vinylen är en loppispärla, Ides of march "World woven".
Amerikanskt, lite slickigt...
Men framförallt, "Dynaflex" vinyl!!! RCA gjorde tydligen sådana i tro om att det skulle sälja ännu mer?! eller?
Böj hur mycket du vill och spela hur mycket du vill....

KARTONGVIN, vad säger man om det?
För mig är det inte bra. För mycket vin som är alltför tillgängligt.
en flaska delar man på och den är slut.
Det här tar ju aldrig slut!
Och är det gott så går man till kranen hela tiden!
Jag är ju ledig imorrn som tur är...
Men melodikrysset missar jag inte.
På söndag Danmark och vår kåk i Grevinge!!! Vilket myyyys!

Inga kommentarer: