måndag 30 mars 2015

Vad gör jag på måndagar och min soppa

VAD GÖR JAG PÅ MÅNDAGAR När jag är tjänstledig?
Jo, fixar med bilen...nytt batteri, dammsugning, nya bakdäck m.m.
Pengarna rullar som vanligt.
Men framförallt pluggar jag ju. Börjar efter en tidig frukost och slår upp böckerna.
Det känns kreativt och jag känner mig nöjd efteråt.
Man gör liksom något vettigt som berikar en själv.

Framåt eftermiddagen om jag varit duktig så kollar jag en film innan det är dags för middag.

När det gäller middag så är det MIN SOPPA som gäller en gång i veckan!
Broccoli, bondbönor och purjolök. Lite buljong samt en tomat också.
Det blir en höjdarsoppa och jag älskar bara den där maskinen vi köpte!

Har faktiskt stämt upp resonatorn igen!
Om jag ger den och mig lite tid och har turen att hitta ett flow så är det riktigt kul!

På onsdag planerar Lotta och jag att åka ner till huset. Andrea och William (och Mia) blir hemma på Rondo och gömmer påskäggen. Jag och Lotta leker påskharar på tomten i Danmark istället.
Men först ska vi äta påskbord på Dragsholms slot på långfredagen!




Inga kommentarer: