söndag 16 augusti 2015

Är vi redan i augusti?

ÄR VI REDAN I AUGUSTI?

Jag tycker inte det var längesen som vi kom ner till Danmark, Grevinge med en ny liten familjemedlem från Malmö...
Vår lilla fralla, Chess.
Jag har egentligen aldrig velat ha hund. Men när jag såg denna lilla på stallbacken nånstans utanför Malmö liggandes på rygg med sitt lilla huvud i en stor dalmatiners käft så sa jag till mig själv:
-Ge hit henne!
(Det skall sägas att dalmatinern bara lekte snällt med henne)

Det var inte heller längesen som jag gjorde mitt sommarprojekt färdigt. Detta med stor hjälp av Janne, min syrras man.
Lyfte plattorna, skrapade och grävde bort rabatten, lade markduk och sedemera sjösten...
Här är jag halvvägs i jobbet, Chess kontrollerar...

Mellan varven blev det givetvis en och annan øl...här är det ølprovning...
Lite motion på cykel också...




 Och en fika på Dragsholms slot med syrran och Janne...

Vädret var ju inget vidare så beachen fick klara sig utan de bleka svenskarna.
Jag tror jag badade 7 ggr.
Nu har man redan jobbat en vecka och hunnit se Abramis Brama på Trädgårdsrocken i Tungelsta.
De var skitbra, spelade massa gamla låtar som "Motala boogie" och "Svarta madam"!

Som sagt, tiden går fort, vi är visst redan i augusti...


Inga kommentarer: