lördag 19 september 2015

Kantareller och fransk bulldog

Lotta gick ut i skogen idag, utan mig.
Normalt så följer jag gärna med men idag ville jag träna och tippa.
Tipset gick åt skogen.
Träningen gav väl åtminstone någon nytta får jag hoppas.
Även om jag nu njuter av både vin och öl...

Lotta hade med sig Chess, så vad vore mer rättvist än att visa kantareller och
världens sötaste vovve på bild?
Hon är bara för go, vår lilla fralla.
Hon säger inget och är mystokig som en katt.

Förra helgen gick i ölets tecken...
Efter middag med våra vänner Uffe och Kicki så hamnade vi på Monks, Sveavägen.
Där öppnade vi med "ölplanka" och sen blev det nog en sejdel för mycket...
Men kul hade vi!




Min chef har sagt upp sig på jobbet.
Vad det kommer att innebära för mig återstår att se.
Rektorer brukar ju "bara" rekryteras utan biträdande rektorers inblandning.
Det kan ju i sin tur innebära att den nya rektorn önskar ha en ledningsgrupp på annat vis än idag.
Och då kanske mina uppgifter måste ses om?....
Ok, jag har uppgraderat mitt CV efter studierna så jag är beredd på allt.

Imorgon blir det sångpålägg på en låt som heter "Adam och Eva", Tistel lever!

Inga kommentarer: