fredag 16 oktober 2015

Seagull Merlin och Black Velvet Whisky

SEAGULL MERLIN Har jag.
Ett roligt och enkelt instrument.
Men nu när jag ska göra inspelningar med det så märker jag att här krävs teknik!
Inte som på gitarren. Här är det bara 4 strängar och de måste klinga jämnt, annars låter det inte bra.

Jag har en låtidè som jag inte kan släppa och jag tänker inte ge mig!
det får bli 100 tagningar med min Merlin (är väl uppe i 25 idag...) det ska bli bra!

Tänkte dränka idèn med min 12 strängade, men efter ett par tester så har jag bestämt mig för att det ska vara Seagull Merlin i fronten!




Och i frustrationen över att jag ej klarar detta på 3 tagningar så tar jag en whisky...

Och idag går jag återigen igenom farsans whiskybibliotek.
Varför?
Jag vet åtminstone en orsak.
Liksom farsan, gillar jag amerikansk (majs) whisky bättre än skotsk.

Så, idag blev det en BLACK VELVET WHISKY (visserligen från Kanada...)
Systembolagets 10:e mest populära spritsort!
Det visste inte jag.
Jag gick liksom på farsans gamla vanor...
Nå, vad tyckte jag.
Ja, bra pris, det var en orsak.
Men lite för spritig tyckte jag.
Jämfört med många Bourbon från USA så är den lite vass.

Egentligen hade jag tänkt köpa Seagrams 7 crown.
Men den fanns inte!

Nästa gång...

Trodde den var kanske den absolut populäraste kanadensiska whiskyn?

Ok, tillbaka till musiken.
Det blir några tagningar till....

Inga kommentarer: