fredag 1 juli 2016

Canadian Whisky och Fia från 1996

CANADIAN WHISKY Utforskar jag lite i nuläget.
Jag köpte en Crown Royal i Wien och beställde en Black velvet 8 årig på systembolaget.
Ja, vad säger man?
Anledningen till att jag vill pröva kanadensare är att jag prövade Canadian Club i Wien och gillade den (skarpt...)
Crown Royal har jag länge velat pröva och
Black Velvet 8 årig har ju ett överkomligt pris så den åkte med.
Nå hur är de?
"Lätta" och goda men saknar väl lite tyngd och mer smak tycker jag.
Dofterna från båda påminner om Metaxa eller annan brandy efter lite uppvärmning.
Väldigt lika i smak. Crown Royal har väl lite mer dofter tycker jag.
De smakar sött (vilket jag gillar), inte rökiga, lite vanilj och karamell/kola.

Men frågan är om inte Bourbon är lite mer komplext och spännande?

FIA FRÅN 1996
Vi pratade om sällskapsspel så jag gick in i vår garderob och kollade vad vi hade.
Då hittade jag denna!
Ett Fiabräde som jag gjorde till Alexandra 1996!
Jag har inte sett brädet på länge.
Det är handgjort och jag blir faktiskt lite stolt än idag när jag ser det.

En vecka till, sen Grevinge...



Inga kommentarer: