måndag 24 oktober 2016

Seagull s6, Colorado straight bourbon och ett underbart MMS

Jag tror jag egentligen har velat haft en sån här länge.
En SEAGULL S6. I helgen slog jag till.
Andras Novak, instrumentbyggare hade en billig sådan till salu.
Lite repig men genomgången av ett proffs.
Efter två minuters klinkande hade jag bestämt mig.
Den låter väldigt likt den Art & Lutherie som jag har. Men de är ju från samma familj...
Jag lämnade in min Washburn i byte, skönt...

COLORADO STRAIGHT BOURBON Var faktiskt en besvikelse.
Den var dyr och smakade inte så jättegott tyckte jag.
Den väger för lätt. Var är bourbonmusten? Spritig och intetsägande.
Tyvärr. Jag hade förväntat mig mycket mer.




Slutligen måste jag blogga om ETT UNDERBART MMS som jag fick från Dennis
som tidigare spelade bas i Abramis Brama.
Hans son (som jag tror är 7 år gammal) sjunger Tistels låt "En ny dag" som hälsning till Dennis
från honom. Hans mamma har säkert spelat in det. Grabben fick t.om. med ekot på "och andas in, och andas in..."
Snacka om att jag blev varm i hjärtat!



Inga kommentarer: