onsdag 1 november 2017

Magma i Malmö Bourbonprovning och Namaste

MAGMA I MALMÖ I helgen!
Med andra ord så var jag än en gång nere i skåne hos Tomas.
Vilken konsert!!!
Jag gick in med öppna sinnen. Gillar inte deras studioskivor så mycket men kände på mig att detta kunde bli bra.
Det var vansinnigt bra! Jag är så glad att jag nu sett dem.

BOURBONPROVNING Hade vi givetvis!
Följande bourbon testades och skrivs här nedan i den ordning de kom enligt mig.
En whiskey var vi dock överens om som nr. 1, "Fighting Cock"

1. Fighting Cock

2. Woodford Reserve

3. Jim Beam Signature Craft 12 years

4. Wild Turkey 101 proof

5. Bulleit

6. Jack Daniels
Vi använde oss av Breaking Bourbons "Bourbon tasting sheet".
Denna finns HÄR.
Vi tyckte dock inte att detta underlag var så bra. Men man letade ju efter smak och doft på ett mer ingående sätt i alla fall. Vi skrev mest i den "allmänna intrycketrutan" nere till vänster...

Vad ska jag beställa härnäst på bolaget?
Jag köpte en Jack Daniels 150 years anniversary senast nu i Danmark.
Den ska prövas förståsss!
Förväntar mig mycket mer av denna än den vanliga...



NAMASTE Är ännu en rökelse från Satya som jag köpt. Lite tvålig men och faktiskt helt OK.
Rekommenderas!


Inga kommentarer: