torsdag 14 juni 2018

Early Times American Whiskey och Kapten Zoom

Äntligen! Tänkte jag när jag gick in i Soho Wine & Spirits som ligger på mid levels escalators i Hong Kong, EARLY TIMES AMERICAN WHISKEY!
Jag köpte två flaskor rakt av. 150 HKD each...

Men hur var den då?
En bourbonwhiskey som lagras på använda bourbonfat, därav får den ej heta "Bourbon".
Det ska ju vara nya fat...
Nu ser ju detta lite konstigt ut då vi druckit nästan halva flaskan...
Men den är inte bra.
Billig smak. Smakar sprit och smuggel enligt mig.
Jag trodde ju att den tvärtom skulle ha mer smak och arom då faten den legat i är använda!
Jättebillig, men jag hoppar över den nästa gång. Vit Jim Beam är bättre.

KAPTEN ZOOM, Anders Linder...
Jag har just skickat en förfrågan om han vill spela saxsolo på en av våra låtar...
Jag är väl inte klok?!
Men jag tycker det är så kul med mötet i musiken.
Och vem skulle vi annars fråga om inte honom?
Faan, vad kul det skulle vara om han vill.
John Durzo (klar), Anders Linder....

Inga kommentarer: