tisdag 9 april 2019

Seagull Merlin

SEAGULL MERLIN
Denna min minsta Seagull som jag har.
Kom just på att jag bara har Seagull gitarrer nu, 3 stycken...
Jag har gett mig 17 på att få med den på en inspelning!
Såsom jag gjort med nästan alla mina (lite för mig speciella gitarrer).

"Trollkarlens vaggvisa" ska låten heta.
Och jag ger mig inte!
7 tagningar ikväll och det blir säkert fler...
Jag är ingen virtuous på strängar, men denna är svår.
Jag kommer åt med plektrumet på kroppen så det knäpper.
Sen är den så direkt och distinkt i anslaget så är man fel i rytmen blir det inte bra.
En utmaning med andra ord, precis vad jag behöver!

Jag är med 100% säker på att jag är den förste i Sverige som var ägare av en sådan här modell.
Direkt när den kom ut på (tyska) Amazon så beställde jag den.
Efter att Seagull Guitars släppt den så kollade jag Amazon varje dag...

Men, nu upp till bevis!
Kommer den med på Tistel "Vol 2"?

Inga kommentarer: