torsdag 19 mars 2020

The Firm och nya rakblad

THE FIRM Var en grupp med Paul Rodgers, Jimmy Page, Chris Slade och Tony Franklin.
Sånt härligt, perfekt gäng!
Och de gjorde två fantastiska album. Tyvärr bara två...
Ikväll blev deras första album min kvällsvinyl.
Paul Rodgers röst...Jimmys spöklika konstiga bluesgitarr, Chris täta AC/DC tajta trumkomp och slutligen Tony Franklins bas. Han är så underskattad. I deras album omsluter han musiken, ger den botten och touch då han spelar bandlöst! Fantastisk musik för oss gamla rockare.

Min nya hobby sedan förra sommaren, våtrakning har ju medfört ett och annat inköp...
Ok, tidigare köpte jag gitarrer som jag sedan sålde billigare för att jag inte gillade dem. Jag hittade inte de rätta bland begagnat. Nu kör jag bara Seagull och Art & Lutherie! Godin...

Men våtrakning innebär att jag använder produkterna jag köper begagnat eller nytt på ett annat sätt.
Jag vet, jävla ilands hobbysnack. Jag borde skämmas.
Men detta med våtrakning har totalt fångat mig.

Så, nu testar jag olika blad. Hyvlar, tvålar och after shave balms har jag massor av.
Det är en kul djungel...
Har även börjat göra reviews på Youtube...
Här ovan var mitt senaste inköp av NYA RAKBLAD.

Så jävla spännande!


Inga kommentarer: