onsdag 30 juni 2021

Snart semester...

SNART SEMESTER...

Och då blir det bl.a. fågelskådning.
Jag kommer återigen att åka till Hov Vig fuglereservat utanför Rørvig.

Denna långa smala grusgång har mycket spännande på båda sidor om sig.
Fågeltorn, ytterligare ett skådarhus. Sen finns det vatten och sankområden på båda sidor.
Fantastiskt att börja dagen där!

Sen har vi Sanddobberne vid campingen nära Havnsø.

Du går över en brygga ut på ett område som denna skylt står på.
Runtomkring har man sandstrand och vatten. Även grönområden med högt gräs.
Jag var där första gången för 4 veckor sedan och såg då 4 för mig nya arter...

Men kanske är det skönast när man sitter på verandan i gott sällskap, med kikaren nära till hands...

Det var ju så det började för mig med fågelskådning. Jag såg så många fåglar jag aldrig sett förut...

Glad sommar!

Kolla gärna in nån av mina reviewer om det regnar...



Inga kommentarer: