onsdag 6 september 2023

Jag bloggar vad jag äter och kvällens vinyl

JAG BLOGGAR VAD JAG ÄTER
Haha. Ja, så gör ju många så jag tänkte att jag ska göra det ikväll.
Lotta är på musikquiz med kompisarna så jag fixar egen mat.
Sååå gott och enkelt.
Omelett med lök, tomater och stekt trumpetsvamp:

Samtidigt lyssnar jag på Myllas album "Vanya".
Uffe Torkelsson i Abramis rekommenderade denna. Passade mig perfekt!
I samband med detta kan jag säga att det inte är omöjligt att jag kommer att jobba med Uffe med kommande alster...

KVÄLLENS VINYL Blev "Høresund" Med Daimi, Östen Warnebring och Toots Thielemans.
Andrea, min yngsta dotter fick mig att lyssna på den danska sångerskan Daimi. Så, jag gick ut på Tradera och fann denna LP. Det är skandinavisk 70-tals nostalgi som bäst. Danskt och svenskt, lite blandat. Toots äger i allt han gjorde här. Han gick tyvärr bort 2016. Det finaste på Lp:n är när Östen säger:
"Tack för i sommar Daimi". Jag finner ej ord...

I övrigt då?
Lider av enormt värkande hälsporre. Oavsett att jag gör övningar. Troligen måste jag göra ännu mer övningar. Men jag är så trött! Vill kanske inte inse att jag är 61?!
Är det åldern? Jag vill bara sätta mig ner när jag kommer hem.
Nu sitter jag i alla fall!

Inga kommentarer: