torsdag 21 december 2023

Anders F Rönnblom...Jag är körd! Och morfar igen.

 ANDERS F RÖNNBLOM...JAG ÄR KÖRD!

Det kunde vara min absolut största inspirationskälla till den musik jag skapar idag. Men jag har ju inte hört detta tidigare!
Nu har jag "Din barndom skall aldrig dö" och "Måsarna lämnar Gotland och hela Sverige tittar på".

Right up my fuckin` alley!

Nu har jag tagit ut några låtar som jag tar med mig till Danmark på vår 14 dagars semester.
Där kan jag gapa och spela på altanen...

Om jag ska vara lite kritisk så är det rim hela tiden, men det funkar tycker jag. Anders hamnar inte i någon nödrims situation, det funkar. Och det tycker jag är imponerande! Att sträva efter rim och att det då fungerar och att texten inte blir fattig. Äh! Jag är imponerad som sagt.

Sen har vi ju februari framför oss!

Då blir jag morfar igen! Andrea, min yngsta dotter ska ha barn!


Inga kommentarer: