lördag 28 augusti 2010

Ett fan i Farsta, musikverkstad, tiden...

ETT FAN I FARSTA Mötte jag idag!
Christer "The one and only" Askhag!
Han var Troubleshooters absolut största fan.
Alltid kritisk på ett bra och rättvist sätt.
Alltid trevlig och lättsam.

När vi sågs idag tog vi vid där vi slutade sist...
Stray dogs vinyler... "Askis" är fantastisk!

MUSIKVERKSTAD Hade jag idag när jag spelade in
gitarr och sång på min låt "Blogglåten".
På refrängen sjunger jag: "Här, nu och då"...


Jag lade på ganska mycket stämsång som jag egentligen
är dålig på. Men det gjorde mycket i låten.
Så Tomas!
Snart kommer en till (sen blir det lugnt).


TIDEN Gör oss ibland uppmärksamma på många saker.
Att träffa Askis idag var otroligt roligt.
Och jag tänkte såklart: "Vi var ju bara i 20 årsåldern då det begav sig".

När Alexandra kom hem från Portugal idag så hade hon
köpt "Macieira" till mig.
"Macieira" är enligt mig världens godaste Brandy!


Jag tycker Brandy är godare än Cognac, mjukare och lite snällare.
Sen har Brandy oftast en vaniljton som attraherar mig.

Men tiden...
Det var ju inte längesedan jag hämtade Alexandra på dagis.
Hon hade ibland glasskärvor i munnen som hon
lekte att det var godis och snoret rann...

Idag kommer hon hem med en flaska sprit till sin pappa.

Jag hänger inte med!
Det blir omvälvande när jag tänker på allt.

En underbar lördag!

Inga kommentarer: