måndag 9 augusti 2010

Gasolin` återförening



GASOLIN` ÅTERFÖRENING Skulle göra medlemmarna till väldigt rika.
Men troligtvis får vi inte uppleva detta, tyvärr.


Om jag fick uppleva en konsert med gubbarna
skulle
jag lätt mäta det med Deep Purple MK.2 1984 (jag såg dem).

Jag tror Franz och Kim inte kommer riktigt överens.
Bara en känsla jag har efter att ha sett

återföreningsdokumentären på DVD.

Franz och Kim är de största musikerna i gruppen men
med så ofantligt olika musikalisk bakgrund, smak och skolning.


Ok, jag får väl nöja mig med det bästa albumet de gjorde.
Jag köpte det i Danmark förra veckan för 69:-.

Det blev en digitaliserad nostalgitripp utan like!
Ni fattar väl att jag hade den på LP?!

Bara det är en egen historia.

Jag skulle köpa albumet till Liselott min syster.
Och tro det eller ej, men det låg två LP i samma konvolut!!!
Jag var skitnervös men på den tiden på Akademibokhandeln

på Odenplan så avmagnetiserade man inte
eller kollade så noga,
så jag fick ju ett ex.!!!


Gasolin` "Efter endnu en dag" 1976




Producerad av The one and only Roy Thomas Baker.
På detta album har de modet att blanda låtar med dansk och engelsk text.

Så vågar ingen göra idag, det vore dödsdömt.
Men det håller för det finns inte en dålig låt på detta album, jag lovar!!

Ladda ned
HÄR och hör själva.

Eller köp den bara!

1 kommentar:

Anonym sa...

Thanx a lot!