fredag 29 oktober 2010

Ufo på Debaser igår


UFO PÅ DEBASER IGÅR.

Jag hade väntat mig en lite halvtrött konsert med
dåligt
låtval och en sviktande röst från Phil Mogg, men...

Det var perfekt tempo på konserten.
Mellansnack med självironi och härlig dos humor.

Phil Moggs röst blev bättre ju längre konserten gick!
Vinnie Moore spelade Schenkers solon och slingor precis som han!

Det är stort och viktigt med tanke på att alla gubbar i publiken
vet
precis hur varje ton sitter.

Istället släppte Vinnie loss i nummer han själv varit med och

skrivit eller på ställen där det passade.

Vinnie har vuxit och hunnit spela av sig det värsta sen 90-talet...

Låtvalet var mycket, mycket bra!

Och... Paul Raymond verkar inte åldras! Se på karln!

Min kompis Per Wiman sade:
Igår var jag på stor konsert med en stor artist, Santana på Globen.
Idag såg jag halvkända UFO på lilla Debaser men det var bättre!


Jag saknade nog bara Pete Way denna kväll...


Snygga foton från denna turnè
HÄR.


Snygg tröja, va?
Jag har en sån!

1 kommentar:

Erik, Umeå sa...

Håller med. Var själv på konserten i Övik. Vilken kraft och energi dom levererar. Ett minne för livet.