fredag 7 oktober 2011

Utsikten är bra


UTSIKTEN ÄR BRA På "Utsikten meetings".
Som är ett konferenscenter i Nynäshamn.
Alexandra jobbade faktiskt där för några år sedan.

Att vara på konferensresa är för mig även en jämförelseresa.
Vad är bättre eller sämre här jämfört med andra konferenshotell?

Utsiktens rum är inte så roliga.
De är OK och fräscha. Lagom många kanaler på TV.
Rent men lite, lite robust i min mening.

Maten och frukosten är super!
De hade även Tabasco till äggröran!!!
Det ger många plus från mig..

Vad som ändå är bäst är just utsikten.


När man tar ett break från arbetet och ser Polenfärjan sakta rulla in
så får åtminstone jag en härlig känsla av välmående.

Det var från början Televerket som det då hette som
hade detta center som utbildning och konferenscenter.
Det har hänt mycket sen dess.

Ok, nästa helg skall musikprojektet Tistel mötas i Malmö igen.
Vilket innebär:
Inspelning av sång, pröva idèer, konsertbesök Graveyard,
alldeles för många timmar med att spisa och diskutera
musik som vi inte har tid med
men vi kan inte låta bli för att det är så STOR del av våra liv.

I somras när Tomas kom till vår stuga i Danmark så klinkade vi
lite gitarr och drack öl.
Sen gick vi in i huset och började...
Precis som vi alltid brukar.
Man börjar diskutera Rush eller Sabbath...
Eller så tar vi vid där vi slutade för ett halvår sedan...
Vi visste inte vad klockan var då Lotta sade:
-Snälla klockan är halv två, kan ni inte gå och lägga er?
Och vi som just hade börjat diskutera Sabbath...

Under veckan kommer jag nog att fortsätta tugga Jo Jo Gunne
Bra och välarrat, som jag tidigare sagt.
Köpte precis denna från Amazon i Tyskland.

1 kommentar:

Anonym sa...

BÖRJAR BLI RIKTIGT LESS PÅ DENNA (MUSIK)BLOGG MUSIKEN BLIR BARA SÄMRE O SÄMRE SOM DU LYSSNAR PÅ "JOJO GUNNE" VAFAN ÄR DET HÖRS JU PÅ NAMNET. NEJ TACKA MIG VETTJA FÖR PILOT O DIRE STRAITS, DET ÄR RIKTIG MUSIK. BÖRJAR LIKNA BAJEN MER O MER DET HÄR NÄR DU BARA KRÄVER LÄSARE EFTER LÄSARE O KAN INTE SE VERKLIGHETEN DÅ DU BARA ÄR BEROENDE AV PENGAR OCH SKETEN "RÖKA PÅ ROCK" FRÅN 70TIS.


AVGÅ CHRILLE!
besviken medgångsläsare.