torsdag 31 maj 2012

Att stödja modiga Iranier



Hur gör jag för ATT STÖDJA MODIGA IRANIER?
Jag tittade på Kunskapskanalen som är överlägset bäst
i mitt TV utbud just nu.

Det handlade om modiga Iranska studenter som inte ger sig.
De demonstrerar mot regimens förtryck, de är hjältar!
Och jag tänker...jag vill stödja dem.
Men hur?
Kan jag sätta in en hundralapp på nåt konto?
Skämt åsido. Jag vet ju inte.
Kan inte riktigt gå ut och demonstrera på stan.

Egentligen berör ju inte deras problem mig mer än i medmänsklig mening.
Men det räcker, för mig.

Ebrahim Mehtari är en hjälte som fått lida. Men han ger sig inte!
Norges Iranska konsul hoppade av sin tjänst och började berätta.
Sen har vi tusentals studenter som helt enkelt mördas för att de
säger sin mening.
De och många fler är hjältar!! Hoppas de orkar tills ljusning kommer.




Köpte ett par boxar nyligen. Fem originalskivor för 90:-!
Då kan man chansa lite..
Men Lindisfarne var inget för mig...
 
 

Be Bop Deluxe är det mer gitarr på. Kanske att det fastnar mer efter några lyssningar?
Jag har prövat Be Bop Deluxe tidigare och inte fastnat för dem. Lite för glampoppigt.
Men man får väl låta cd:n rulla några tusen varv så kanske...


 

Inga kommentarer: