lördag 5 maj 2012

Teater och stresspåverkan

TEATER Var jag på idag med Lotta.


Kul!
Vi såg "Spökhotellet" på Stadsteatern.
Jag har sagt det förut och säger det igen.
För 260:- får man över två timmar teater med några av
Sveriges bästa skådespelare. Det är bra!
Tyvärr trodde jag pjäsen skulle vara något roligare än den var.
Men det var trevligt!

Precis utanför STadsteatern mötte jag en gammal barndomskompis från
Upplandsgatan på 70-talet. Vi bodde i samma hus.
Det var Mathias Engdahl, skaparen av Pocket shop i Sverige.
Vi hade en trevlig pratstund och grävde djupt i våra minnen.

STRESSPÅVERKAN Är jag under just nu på jobbet.
Försöker koppla av hemma men det är svårt.
Hopplösa sommarschema...
Hursomhelst så påverkar det mig.
Jag har inte orkat eller velat klinka på gitarren.
Det är inget bra tecken för jag behöver det.
Musik är både som knark och terapi för mig.


Imorse tog jag dock tag i guran och försökte ta ut "So far to yesterday"
med Robin Trower och Jack Bruce.
Jag lyckades och det var skönt....

Inga kommentarer: