måndag 10 december 2012

Lack och väder (inte lack och läder)

LACK är bra och jag gillar lackade ytor.
Halvmatt eller blankt, jag synar...
Träet kommer fram och oftast ler jag inombords.
Det är något jag tycker är väldigt vackert, djupet och glansen i lackat trä...
Nu var det dags att återuppliva köksbänken i körsbärsträ hemma.

Slipa och lacka.
Gjorde precis färdigt andra omgången nu. (kl. 19.00 en måndag efter att ha jobbat över 7.30-18.00!)
Men nu är det som sagt gjort.
Man märker hur mycket denna yta behövs.
"Köksbordet ser äckligt ut", säger mina barn.
Kanske det, allt hamnade ju där...

VÄDER Är det ju alltid utomhus.
Just nu tycker jag det har kommit för mycket snö på för kort tid.

Åker man till jobbet ser det ut såhär...
Masser af sne som vi siger i Danmark.
Jag gillar det inte och vill helst bo någon annanstans under svenska vintertiden.
Men det är bara att bita ihop, sätta på sig kläder och se fram emot våren.
För det gör jag redan kan jag säga.

Nu kopplar jag av med en...
Jag gillar söta julöl.

Hoppas skitsnön smälter bort så man kan ta sig ner till huset till nytår.



Inga kommentarer: