torsdag 6 december 2012

Roy Kenner är min favorit

ROY KENNER ÄR MIN FAVORIT
Det är faktiskt fortfarande så.
Första gången jag hörde den kanadensaren kände jag: "Tänk om jag hade hans röst..."

Nu har jag en egen röst som jag är nöjd med.
Men det var många år jag försökte låta som Ian Gillan främst.
Kan nog fortfarande göra "Bloodsucker" inkl. skriken men...

Man har mognat och framförallt så är jag nöjd med min röst sedan många år tillbaka.

Men Roy...
Lite glättigt ibland kanske men han verkar/verkade kunna sjunga allt och väldigt bra.
Det han gjorde med James gang var väl det jag lyssnade mest på.
Men allt han gjorde med Domenic Troiano var ju också bra.

Jag hade mailkontakt med Domenic faktiskt och frågade efter Roys mailadress och fick den!
Jag mailade Roy och bad om en autograf...jag väntar fortfarande på den...

Här är han med Domenic.


Inga kommentarer: