torsdag 21 februari 2013

Många bra skådisar men...

MÅNGA BRA SKÅDISAR MEN...
Så dåliga filmer!
Hur har man råd att anlita så många kända skådespelare och sedan
göra filmer som bara är skit?
Finns det en förhoppning om att tillräckligt många ska tro att filmerna är bra
för rollbesättningen så man kan få in pengar ändå?

Har varit hemma från jobbet, förkyld och trött.
Legat under täcket och avverkat några rullar.

Vi börjar med "Cloud atlas", vilket spektakel, vilken produktion!
Jag kastas i olika tidszoner och miljöer så snabbt att jag nästan blir yr.
Jag har en förhoppning om att jag skall förstå historien till slut, att påsen skall knytas ihop.
Men icke.
Sånt slöseri med bra skådespeleri och vacker produktion.
Filmen får 1 av 5 i betyg av mig.
Det är inget att se.

"Seven psycopaths"
Sam Rockwell, Colin Farrell wow!
Aktion och lite skjuta, härligt!
Trodde jag...
Hur mycket blod och mord de än hade kokat ihop i filmen så blev den bara larvig.
Den handlade om ett dåligt manus och denna film är gjord på ett värdelöst manus!
Filmen får 1 av 5 i betyg av mig.
Se den inte.

"Killing them softly"
Ahh, Brad Pitt, det var längesen!
Kunde du inte valt en bättre film Brad?
Inte ens James Gandolfini lämnade några coola marks i filmen.
Det var i och för sig längesedan jag såg någon spela heroinist så bra som
Ben Mendelsohn gjorde i denna film.
Men det räcker ju inte.
Filmen får 1 av 5 i betyg av mig.
Inget att se.

Man kan väl säga att jag slösat bort 1/4 av ett dygn ungefär helt i onödan.



Inga kommentarer: