lördag 9 mars 2013

Ner i träsket

NER I TRÄSKET Vill jag.
För jag har köpt en...
Jag kan ju inte spela men det låter kul och jag leker.
Sen får jag ju en massa låt och textidèer...
Men stäm kompisen i öppet D så är man kung i källaren, ingen annan hör vad jag gör.

Passade på att känna på lite gitarrer på 4sound Fridhemsplan idag.
Guild Jumbo för 17000:- och diverse Furchgitarrer.
Furch låter ju bra, en del modeller men inte alla.
Sen är det ju priset! Handgjorda i Tjeckien, javisst men minst 5000:- får man ju betala.
Det finns många handgjorda i Asien som låter lika bra och bättre.
De här två t.ex är jag nöjd med.
Men man ska ju pröva och jämföra hela tiden.
Det är kul men jag kommer tillbaks till mina Tanglewood och känner
att jag gjorde bra val för inte så dyra pengar.

Fridhemsplan innebär skivbläddrande...
Det var därför jag och William åkte dit.
Ett fynd blev det.
Deras näst senaste från 2009.
Det låter likadant som alltid. Gillar man det kan man sätta på vilken skiva som helst från deras katalog. Det brukar jag göra.

Ikväll tror jag Sean Banan eller Mustachsångaren tar hem segern.
Jag håller på den senare men tror tyvärr att bananerna har nåt stort på gång...

Vi får se.



1 kommentar:

Anonym sa...

Har samma cd hyllor! Pat