onsdag 17 april 2013

Tysk resonatorgitarr, dansk cola och amerikansk film

TYSK RESONATORGITARR Hämtade jag ut idag på Posten i Skogås.
Hade wellpappen klarat leveransen!!??
Jodå.


Har precis gått lös på den.
Det är kul och låter roligt.

Som jag tidigare sagt så kan jag väl egentligen inte det här med slide.
Men det känns som munspel, jag stämmer i öppet D t.ex. och bara kör!

Gubben behöver en leksak helt enkelt...

DANSK COLA Alltså Jolly Cola.


När jag var liten gick det några liter. Har väl bytt ut det på äldre dagar mot annan dryck.
Men när jag hittade ett 6-pack Jolly på Netto blev jag ju bara tvungen..
Det är inte världens godaste läsk men nostalgin tvingade mig.

AMERIKANSK FILM Ser man ju ganska mycket.
Allt är ju inte bra såklart det vore ju konstigt i så fall.
Men...
Nu såg jag en film som jag gillade skarpt.



Efter två minuter kände jag direkt att denna film var sevärd.
Skådespeleriet och dialogen tog tag direkt!
Lite sorglig men mycket bra. Fick en känsla av att den byggde på en sann historia
men den gör nog inte det.
Den får helt klart 4 av 5 i betyg av mig.

Skall gå lös på plåtguran igen tror jag....



Inga kommentarer: