onsdag 4 juni 2014

Imorgon tar William studenten och "Hon vaggar mig till ro" och Aerosmith på TELE2 Arena

IMORGON TAR WILLIAM STUDENTEN
Det blir kul och spännande!
Alexandra tog ju nyss studenten känns det som.
Tiden rullar på för fort!

Förberedelser...

"HON VAGGAR MIG TILL RO" Med Abramis Brama lyssnar jag på ca. 3 ggr/dagen
i nuläget, vilken låt!
Det hörs och känns att Dennis Berg har varit med och skapat den låten.
Jag vet inte hur mycket han eller Ulf Torkelsson gjort i låten men de har gjort en
förbannat bra låt, den är magisk i mina öron.
Avgör själva...


AEROSMITH PÅ TELE2 ARENA I söndags!
Min födelsedagspresent till Lotta.
Fy fan! De regerade totalt! Vilka farbröder!
Steven Tyler, vilken man, vilken röst!
Han hade förvisso mycket hjälp med stämsång från en keyboardist.
Men han gav honom all cred!
"On the keyboard, singing his ass off..." sade Steven.
Steven är ingen diva som gömmer en backup, tvärtom en gentleman som ger cred!
Men Steven höll ju ändå!
Sista versen på första låten "Draw the line" och sista refrängen efter nästan 2 timmar på "Dream on" så ger han klockrent "StevenTylerskrik"!
Såååå jävla stort för en man på 66 år!
Lägg där till att han inte var stilla en sekund och sexig som en 27 årig man...
Joe Perry bytte väl mellan 7 olika gitarrer...
Men den som är snyggast och låter bäst är ju helt klart hans svarta Les Paul med svaj!

Äntligen fick jag se dem...
Jag minns än idag hur Kjell Annerhall, Johan Fellenius och jag gick på
stadsbiblioteket på Odenplan och lyssnade på "Back in te saddle"...1976...

Inga kommentarer: