måndag 9 juni 2014

Min hud är uppfuckad!

MIN HUD ÄR UPPFUCKAD!
Så är det.
Allting här i livet rullar alltså inte på helt smärtfritt.
Vad nu detta beror på vet jag bara delvis.

Okej, vi börjar med skallen.
Än så länge har inte innehållet runnit ut (fast en del kanske tror det...?)
Förra sommaren solade jag som en tok och utan att skydda mig så mycket.
Det fick alltså efter drygt 50 år följder.
Jag menar jag har alltid gjort så!

Men nu har jag nån form av "Rosacea".
Har käkat penicillin i över 6 veckor men resultatet är inte bättre än så här:
Clutchkeps och solkräm hela sommaren...
Men det kan jag leva med.

Vad värre är att mina fötter har drabbats av "något".
Än så länge kan inte hudläkaren i Farsta svara på vad...
Det har pågått i ca. 3 månader och jag kan inte sova p.g.a. klådan!
Jag vaknar minst 3-4 ggr./natt p.g.a. den.
Dessutom har det nu börjat spricka så i hålfoten att det gör ont att gå!
Här ser fossingen nästan OK ut. Jag har just börjat pröva en kur med Daktacort.
Men dessförinnan har jag prövat detta:
Lägg där till Cortimyk och fotbad med salt och gud vet vad...

Det blir bara värre!!!!!

Nästa läkartid är 26/6 hos hudläkare. Innan dess har jag väl gjort en "Saw".
Måste ringa akut imorrn...

Jo, det är faktiskt lite synd om mig.
Om ändå hudläkaren kunde säga vad det var!
De tog prover men jag fick inget svar!

Är det stress?
I så fall skulle ingenting i min kropp fungera just nu.

Tur att jag har ny gitarr och några rökelser kvar....



Inga kommentarer: