lördag 18 oktober 2014

Mycket kultur i veckan

MYCKET KULTUR I VECKAN
I tisdags rev vi av Fu Manchu på Kägelbanan.
Jag stod längst fram och hoppade som en 17 åring.
Det är livet! Under ca. två timmar var jag inte längre farbror biträdande rektor...
Det var en kul konsert där de levererade som vanligt. Setlistan var en salig blandning godbitar.

Sen blev det torsdag och konsert igen, Brant Bjork.
Jag skall helt ärligt säga att jag inte förväntade mig så mycket.
Har lyssnat en del på albumen men det har inte fastnat riktigt.
Men så gick de igång med "Low desert punk" å jävlar!
Sen åkte man bara med....
De flesta låtarna är ganska lika varandra (som Fu Manchus...) men Brant Bjork har nån form
av medryckande dynamik som gör konserten så skön och spännande.
Fantastisk kväll!
Igår fredag blev det helkväll med Lotta.
Middag och konsert som Alexandra bjudit oss på i form av evenemangspresent.
Vi såg "Och sen dör man" på Teater Playhouse.
Mycket bra pjäs tycker jag.

Därefter blev det ett par öl och coverbandet Farbror fläsk från dalarna.
Lite trötta idag men helger ska man ju vila ut sig på.


Inga kommentarer: