söndag 5 oktober 2014

Söndag, en vecka har gått och Niklas Lantz

SÖNDAG, EN VECKA HAR GÅTT.
Mycket händelserik sådan.
I torsdags var jag på en andra intervju. Ett mangel utan dess like.
Det är väl bra att de pressar. Jag fick å andra sidan second thoughts.
Magkänslan säger nej nu när jag haft några dagar på mig att tänka.
Så, idag skickade jag ett mail och tackade för mig.

Är man en looser?
Nej, jag går på magkänslan.

Igår var det svampplockning på vårt vanliga ställe vid Länna.
Gott om svamp, gula kantareller och trattisar...

Andrea är ju en höjdare på att baka.
I veckan gjorde hon vackra muffins med citronsmak i chokladen!
Hon har känsla för stil, hon borde bli nåt som har att göra med design eller konst när hon blir stor.

På internetradion går Vinyle Rock Radio varm. En fransk kanal tror jag, jättebra!
Länk finns HÄR.

NIKLAS LANTZ En gammal kompis från Flenstiden. Vi spelade i Trace tillsammans, han spelade bas och sjöng.
Vi fick kontakt via internet här för ett tag sedan. Han skickade sin CD "Och faller omkull".
Niklas är fantastisk på texter. Man fattar direkt, inga krusiduller ändå snyggt skrivet.
Men, jag tyckte mig känna en liten sorgsen underton i texterna. Niklas har flyttat till Åland från sverige då det inte är skolplikt där. Om jag förstått saken rätt så vill han och hans fru välja själva hur deras barn skall få kunskap och var.
Han sjunger bl. a. om det också.
Musiken är ganska lik i alla låtar. Men han har gjort all musik själv och spelar det mesta själv också.
Låtarna går lite in i varandra tyvärr.
Men han skapar och han kommer att skapa musik tills han faller i graven. För någon mer kreativ människa än Niklas Lantz får man leta efter.
Jag önskar honom allt gott!

Lyssna på Niklas HÄR.

Nya tag på Båtsman imorrn!



Inga kommentarer: