tisdag 12 maj 2015

Ozric Tentacles

OZRIC TENTACLES Började jag lyssna på för ca. 20 år sedan tror jag.
Jag fastnade direkt!
Vilken trip!
CD hyllan fylldes snabbt med det ena albumet efter det andra. Egentligen låter de flesta album väldigt lika varandra. Men vadå, det gör ju Ramones och Ac/Dc skivor också ibland. Och för att inte tala om Fu Manchu...
Nu var det ett tag sedan de släppte ett nytt album. Men det är dags igen, det kom ut igår.
Jag har provlyssnat på iTunes och jag hör inte så mycket gitarr...
Hmm... Jag gillar när Steve Wynne drar iväg med sitt spel!

Jag tycker detta klipp från Youtube visar Steve Wynnes teknik och ljud på mycket bra sätt, det är en cool låt dessutom.


John Egan var tidigare med i bandet och spelade flöjt. Jag saknar honom ibland i bandet.
Han blev lite löjlig på scen men han spelade bra och tillförde en liten dimension i musiken.
Bandet har bytt trummisar och bassister genom åren och om jag inte har helt fel så är det Steve Wynnes fru eller flickvän som spelar bas i nuvarande sättning.

Får se hur nya CD:n låter som sagt.

Imorgon drar jag och Lotta ner till Grevinge, kul!

Men vi avslutar med "Jurassic shift" live...



1 kommentar:

Thomas H sa...

Ed Wynne är det. Grymt härligt band