tisdag 23 februari 2016

En tisdag i mitt liv

EN TISDAG I MITT LIV
Ja, just denna tisdag kan jag konstatera att blodtrycket är lägre efter en
veckas medicinering med:
Idag fick jag lämna blodprov. Man ska tydligen kolla salter och lite annat i blodet.
Hoppas det visar OK.

Såg en bra italienare i förrgår, "Suburra".
Jag tror jag ger den 4 av 5 i betyg faktiskt.
Jo, jag är kanske lite generös, men den var bra!!!
De vävde ihop storyn snyggt. Sen är det kul att se lite annat som bryter av
alla amerikanska filmer man käkar.

Därför vill jag även nämna "Elser" som jag såg igår.

Byggd på en sann historia. Bra tysk film!
Gediget skådespeleri, naket, bra!
Efter många år törs de beröra nazismen även innan kriget började.
Filmen får 3,5 av 5 i betyg från mig.

I dagarna har jag haft en Jerry Cantrell/Alice in chains reunion i högtalarna.
De gjorde mycket bra och jag tycker Jerry Cantrell solo också är intressant.
Han har alltid haft egen stil. Tungt som sabbath...
Stämsången i alla verser på låtarna...

Jag såg Alice in chains med Clawfinger som förband 8 okt. 1993 på Annexet.
Biljetten har bleknat så jag fick ta hjälp från internet för
att ta reda på när konserten var.
Konserten började med att Layne Staley klättrade på ett nät som
hängde framför gruppen de två första låtarna...
Det var en bra kväll!

Conny Bloom från Electric boys stod framför mig så jag bad honom skriva en hälsning till
min syrra som gick i samma klass i grundskolan. Det gjorde han såklart!

Denna tisdag är snart slut nu...




Inga kommentarer: