torsdag 18 augusti 2016

Kanadensisk Whisky och Holbæk Art

KANADENSISK WHISKY Har jag prövat också...
Hittade en Crown Royal i Wien och beställde en Black Velvet 8 years på bolaget.
Crown Royal hade jag verkligen sett fram emot att pröva.
Flaskan är otroligt snygg och levereras dessutom i tygpåse!
Black Velvet 8 år kan väl bara vara helt fantastisk tänkte jag eftersom Black Velvet är
nästan världens mest sålda whisky.

Men tyvärr måste jag väl säga att de var inte så spännande.
Ingen större smakupplevelse. Däremot är de (alldeles för) lättdruckna.
De rinner bara ner lent och fint. Lite vanilj och kolaton men inte mycket mer tycker jag.
Amerikansk Bourbon är lite mer spännande.
Crown Royal är så snäll och len som den kan bli. Black Velvet 8 år är något rivigare och därmed något mer spännande i min smak.

Men jag väljer helst Canadian Club, för den smakar lite marsipan...

HOLBÆK ART Såg vi delar av i somras.
Man har låtit konstnärer måla på olika husfasader runtom i Holbæk.
Mycket lyckat!
Snyggt och smakfullt. Många spännande motiv.
Framförallt blir det liv i miljöerna!

Här är William...





Ytterligare en fasad...


Holbæk är en av Sjællands absolut mysigaste städer. Mysigare än Roskilde.

Mycket bra dag på jobbet idag förresten!



Inga kommentarer: