måndag 15 augusti 2016

Semestern 2016

SEMESTERN 2016
Var det såhär jag minns den?
Man tittade ut och det var regn i solen?
Ja, ungefär så. Märkligt och ganska kallt.
Jag badade endast 4 ggr. denna sommar! Katastrof!

Men då hann man med att pröva Bourbon istället...

Penny Packer, har jag aldrig sett förut. Den  är billig och gjord främst för den europeiska marknaden läste jag. Destilleriet har bara funnits sedan 70`talet.
Den var "lätt", inte så "Bourbonmustig" men karaktären finns där och den har en underbar vaniljton tyckte jag. Köper den nog igen om jag hittar den.

Buffalo Trace beställde jag på bolaget.
Tydligare Bourbonkaraktär, lite fylligare och mycket bra vaniljton.
Denna smakar mycket bra. Och vilken design de fått till på etiketten!

När vi var i Roskilde passade vi på att köpa "Skagenskinke" hos slaktaren.
Dansk lufttorkad skinka. Mycket, mycket god!




Något som slår mig när jag är i Danmark är hur de skriver på löpsedlarna.
Det är ganska hårt med svenska mått mätt tycker jag.



Nå var detta 5 veckor?
Regn, whisky, skinka och löpsedlar?
Nej, självklart var det mer än så. Vi drack ju øl också.... (skämt åsido)



Inga kommentarer: