lördag 24 september 2016

Abramis Bramas nya album och en "ny" imac

ABRAMIS BRAMAS NYA ALBUM Är på gång.
De ligger i skapandegroparna och jag har hört att det händer saker!

I mitt fall har jag haft turen att åter igen få vara med och ge div. text och sångförslag.
För mig är detta en enorm känsla att få delge och bolla mina idèer med sångaren Ulf Torkelsson.
No hard feelings här. Uffe kom in och tog över rodret som den riktige kaptenen efter att jag fått
min pojkdröm igenom...(1999)

Jag har i samband med detta åter tagit upp kontakten med Dennis Berg som nu mer bor i Ockelbo.
Abramis Brama Mark IV tror jag att vi är på nu och denna sättning är i mina öron otroligt intressant.
Förra albumet visade det.

Sen ska man veta att på albumet "Enkel biljett" så är alla tidigare medlemmar på något vis
med i skaparprocessen på albumet!!!
Jag tycker det är fantastiskt!
Tyder det inte på en musikalisk vänskap över alla gränser där prestige är helt irrelevant?

Hur många band klarar att matcha en sån grej? Nej, braxsläktet är otroligt!

Men vad gör jag nu när jag skrivit färdigt textrader?
Jo, jag kollar på Mads og David på TVøst. Och när jag gör det så dricker jag øl från ett mycket speciellt glas...

Ett sådant glas hade mina föräldrar flera av. Men när de dog så slängde vi dem!
När Jag och Lotta sedan köpte sommarhuset så ingick glas, kastruller m.m.
Och gissa vilka glas som fanns i huset?! Dessa är världens mest perfekta ølglas!
Så, för två veckor sedan på loppis OLG
...hittade jag såna här glas!
Så nu har jag 5 såna på Rondovägen! (varför slängde jag mammas och pappas?)

På jobbet så fanns en "NY IMAC"
Den hade lagt av totalt. Jag brukar vara duktig på att sparka liv i sargade macar men denna tog tid...
Nåväl, jag har nu efter två månader kommit så långt att jag prövar att överföra allt från min gamla imac.
Om jag får till detta så har jag en ny rackare med större skärm framför mig snart.
Bara jag får igång Reaper med EZDrums............

Nu ska jag se om mina Lången gick in.

Inga kommentarer: