fredag 28 april 2017

Rökelser, Kim Larsen och Vildkaktuus

RÖKELSER har jag köpt massor av...
Jag skulle ju recensera här på min blogg tänkte jag.
Nåväl, jag får ta ett par i taget.

Satya "Fortune" inte så spännande. Den luktar faktiskt mest sköljmedel.
Betyg: 2 av 5
Däremot Satya "Patchouli Forest", lite mer värme mystik och myslukt. Ingen toppenrökelse kanske men en klar 3:a av 5 i betyg.
KIM LARSEN Har nyligen släppt ett nytt album. Min underbara kvinna som jag är gift med upptäckte det då vi var i Danmark under påsklovet. De sålde skivan i kiosken på Superbrugsen.
- Vill du inte ha den här Christian?
- Jo, jättegärna! Svarade jag.
- Då köper jag den till dig här.
"Øst for vesterled" heter den. Ett bra album. Andra låten "Moder Jord" är väl bäst.
Där kommer även frasen från albumtiteln in i texten.
Jag tror faktiskt att just den låten är den enklaste i sitt arr. dessutom.
Och det är typiskt Kim Larsen. Han skapar så fina känsliga låtar med de absolut enklaste arr.
De hittar hjärtat direkt! Inte undra på att han är stor.
Tack Lotta!

VILDKAKTUS, ett svenskt proggband från tidigt 70-tal som jag "hittade" igår.
Det lät bra vid snabblyssningen. Nu har jag laddat paddan med tre skivor, spännande!

Tänk att det fortfarande finns musik kvar som jag troligtvis kommer att gilla...




Inga kommentarer: