söndag 2 april 2017

Det är med viss respekt och söndagsmat

DET ÄR MED VISS RESPEKT
Som jag t.ex. monterar ihop min nyinköpta motorsåg.
Alltså, en motorsåg är ju verkligen livsfarlig!
Jag tänker ta det mycket lungt...
Jag tror att med respekt och försiktighet så kan det bli ett kul verktyg i vår danska djungel...
Tänk så mycket ved vi kommer att ta vara på själva!

SÖNDAGSMAT
Ja, idag var inte Lotta så pigg. Då lämnades utrymme för mig att laga mat!
Normalt så har Lotta så hög ambition och kunnande så att till vardags kommer
jag på något vis till korta.
Alltså, barnen vet ju att Lotta är fantastisk på matlagning och väljer alltid grymma råvaror.
Det senare har ju "Snålchrille" lite svårt för då jag tycker det blir väldigt dyrt vissa vardagar.
Ok, men nu hade jag chansen!
Så, jag körde mitt koncept.
Vad har vi hemma? Massor!
Förutom lite kyckling...
Så det blev detta:
Nu tyckte William att det smakade så gott och Hammarby skulle spela om 15 min. så
han toppade med en Singapore sling....
Fint ska det vara...

DET ÄR MED VISS RESPEKT  Som man gör vissa saker och tar vissa beslut.
Jag har i dagsläget tagit ett väldigt drastiskt beslut som jag ännu inte kan blogga om.
Är jag galen?
Vad har jag gjort?!

Fortsättning följer...





Inga kommentarer: