onsdag 10 maj 2017

Dagens vinyl och ett par bra filmer

DAGENS VINYL Är Judas Priest "Point of entry"!
En underskattad hårdrocksskiva som är mycket bra i mina öron.
Här vågade de på sig lite mer psykadeliska svängar, längre malande låtar...
Det är bra, mycket bra (för sin tid)
Vi snackar 1981, jag jobbade på Siemens-Elema med walkman lurar på för jämnan...
Och punken var absolut inte död ännu. Den hade däremot börjat ta nya former.

Som sagt, mycket underskattat Judas album som bör njutas oftare!

ETT PAR BRA FILMER Äntligen!
Jag har har inte sett något bra på sistone förrän för ett par dagar sedan.

Vi börjar med "Cash only".
Efter lite surfande och letande så verkade denna film vara något som gått mig förbi.
Jodå, den hade gjort det!
Jag har tidigare ej sett någon av de skådespelare som var med i denna film.
Kanske därför blev det nästan verkligt?
Denna får 3,5 av 5 i betyg av mig.
Se den! Vad mer kan jag säga? Gillar du hårdkokt dramathriller så är det bara att ladda ner....
Jag säger bara fy för arga Albaner.... Beware of the slutscen...

Ok, nästa film tror jag går på bio i detta nu?
I alla fall i Sverige.
"Get out"
Ja, vad kan jag säga mer än att denna var en 4 av 5 i betyg från mig.
Så jäääääävlaaaaaa creeeepy!!!
Precis så här vill jag att en film ska vara och sluta!



Inga kommentarer: