onsdag 31 maj 2017

John Durzo med Tistel och Johnnie Walker Red Rye Finish

Jo, det är sant!
Efter 10 års mailkontakt med bassisten JOHN "Mongo Thug" DURZO så har jag efter en förfrågan för en månad sedan fått honom att spela på en låt med Tistel!
John och jag har haft mailkontakt från början i samband med att han spelat med medlemmar från Stray Dog.
Under årens lopp har vi skickat musik till varandra och bara liksom skickat "hur är det med dig mail"...
John är rutinerad och spelar för tillfället med J.D Blackfoot både på skiva och turnè.
Han har dessutom spelat med Tyler, en supergrupp från Columbus Ohio:
Jag har fått liveinspelningar såväl som studioinspelningar med dem. De var grymma...
Sen lirade han i flera år med gruppen Money:
Det är en stor ära att ha fått honom att lägga basspår på en pågående Tistellåt.
I söndags fick jag dem!
Vi får se vad slutprodukten ger...
Stackarn, han vet inte ens vad jag sjunger.

I Danmark, närmare bestämt på Rema 1000 så har de sålt en speciell Johnnie Walker.
Johnnie Walker Red Rye Finish.
Denna kostade alltså 125:- DKK och har legat på Bourbon och Ryefat.
Det är klart att jag slog till!
Tomas, min musik och Bourbonfrände fick smaka den.
Lite för mycket "sprit/skotskwhiskysmak" enligt honom, men klart godkänd.
Och jag tycker väl nästan likadant.
Rökigheten är ju borta, tack och lov.
Men man får suga på tungan ett bra tag för att efteråt få ut Bourbon eller Rye smaken.
Men för sjutton! Priset! Jag kommer att köpa den igen för samma pris om jag hittar.
Red Label kräks jag av men här har de ju försökt och faktiskt lyckats hyfsat att närma sig Amerika...
I beskrivningen är det ju det som de strävat efter.



Inga kommentarer: