tisdag 13 juni 2017

Jim Beam Double Oak och Maker`s Mark

JIM BEAM DOUBLE OAK Köpte jag på Silja Line båten nu förr förra helgen.
Visste inte ens att det fanns en sån Jim Beam.
Den är grym...
Så mjuk och fin. Bara tjockt med eftersmak av vanilj...
Har egentligen inte mer att säga om den än så.
Kommer man över den så köper man den!
Faktiskt godare än "Devil`s Cut".
Vet inte om jag i dagsläget tycker att "Devil`s Cut" är lite för stram?
Jag tyckte för ett år sedan att det var den bästa.
Nu har jag hunnit smaka på fler...

Bl.a. MAKER`S MARK
Nu skämde vi bort räkorna med lite Maker`s.
Man ska ha whiskey på räkorna alltså i marinaden när man grillar dem.

Men hur är då denna klassiska Bourbon att dricka?
Fantastisk!
Jag förstår varför den är så populär. Det är ingen lågbudgetbourbon och det känns.
Den river omkring i munnen och ger först en kärv tobak och lädersmak.
Men därefter...vanilj, sötma... så fin...

Ja, vad är då nästa Bourbonprojekt?
Jim Beam Bonded vill jag smaka, Maker`s 46... och alldeles för många fler.




Inga kommentarer: