söndag 4 juni 2017

Jim Beam Red Stag och derbyspöken

JIM BEAM RED STAG Sitter jag just nu och avnjuter.
Ja, Hammarby vann ju derbyt för en timme sedan mot Djurgården.
Mer om det längre ned i inlägget.

Nå, Red Stag?
Egentligen köpte jag denna på Bottle shop för att den var billig.
Det är en Bourbonlikör med körsbärssmak.
40%/vol. faktiskt vilket förvånade mig. Inte för att den känns stark.
Men hur är då smaken?
För sött för mig. Men det är ju likör så det ska ju vara så.
Med ganska mycket is i så funkar den till kaffet.
Det är en fin och väl avvägd körsbärssmak som inte smakar konstgjort, men...
Man smakar ju inte av denna på samma sätt som på en vanlig bourbon.
Likör är likör liksom.

Nej, jag kommer inte att köpa denna igen tror jag.
Jag vill hellre ha god sprit till kaffet.
Såsom Bourbon, Brandy, Cognac etc.

Ändå fyllde jag på en till nu med massor av is...

DERBYSPÖKEN Fick vi se i eftermiddag!
Det var samma spöke som sist, Romulo!
3-1!!!
Det trodde vi inte när vi satt framför Tv:n i början av matchen...
Men sen jävlar!

Är man ølfantast så känner man igen Tuborgreklamen "Du Perikles, Hvornår smager en Tuborg bedst?
Jag hittade denna bild på nätet just nu...




Nu är det två dagars ledighet ytterligare!
På onsdag blir det inspelning av sång med min arbetskamrat!
Jag ser väldigt mycket fram emot detta!
Jag har försökt att få henne att ta med sig tvärflöjten också...
Fortsättning följer...


Inga kommentarer: