söndag 24 september 2017

Ögonoperation, svamp och Jefferson`s Bourbon

ÖGONOPERATION Gjorde jag i fredags.
En s.k. RLE operation då man byter ut mina linser mot "multifokala" linser som är konstgjorda...
En ganska obehaglig operation tyckte jag nog trots att det gick fort.
Här ovan har jag precis stigit ut från kliniken.
Jag märkte redan då att jag såg bättre!

Men på nära håll är det ännu inte ok. Sen är det dimmigt och ljuskänsligt fortfarande...
Hjärnan måste vänja sig och hornhinnan läka.

Ja,det här var ju en lyxoperation enligt mig själv.
Men jag hade råd, fonderna har gått bra och man behöver ju inte lägga allt på resor och gitarrer..?

SVAMP Plockade Lotta igår. Tyvärr kunde jag inte följa med då jag inte såg så bra...
Men bra kvinna reder sig själv...
Så om en halvtimme är de i pannan stekta i smör, salt och peppar...

JEFFERSON`S BOURBON Låg ute som nyhet på systembolaget, jag slog till direkt!
Tyvärr inte helt i min smak.
Mycket elegant och välavvägd. Mycket ek, en del vanilj och lite russinsmak faktiskt.
Men Jag vill ha mer! Mer av allt. Vaniljen ska ligga som ett täcke på tungan ett tag efter...
En fin bourbon men jag kommer inte att köpa den igen tror jag.





Inga kommentarer: