tisdag 13 mars 2018

Maker`s 46 och Michter`s

Ok, lite Bourbon reviews...
MAKER`S 46

William köpte denna åt mig på en finlandsfärja då den ej finns på bolaget.
Den var dyr vill jag minnas, 550:- tror jag.
Är den värd det?
Nja...
Den smakar ju väldigt mycket vanlig Maker`s Mark enligt min smak.
Men lite mer komplex och något mer vanilj.
Men så borde det ju också vara eftersom man efter lagring lagrat denna ytterligare 11 veckor med en
tunna "fylld" med ekstavar från Frankrike.
Maker`s karakteristika läder/tobaksmak (enligt mig) är fortfarande väldigt tydlig och skiljer
sig från andra Bourbon jag druckit.

Kommer jag köpa den igen? Jodå, säkert om jag kommer över den.
Det är verkligen hög kvalitet.
Men det finns andra mer spännande Bourbons för det här priset.

MICHTER`S BOURBON.
45,7%...
Denna hade Tomas köpt och vi testade den i helgen.
Jämfört med Maker`s så är denna mycket mjukare och sötare.
Mer vanilj således. Mer lättdrucken trots rätt hög alkoholhalt.
599:- på bolaget. Ja, lite dyr kanske.
Både Tomas och jag tyckte denna föll oss något mer i smaken (än Maker`s 46).
Och den är riktigt bra, det mjuka söta "vaniljiga" tilltalar ju mig.

Men priset som sagt...

Nu ska det ju dessutom  bli tull på Bourbon!
Vad f-n har Trump ställt till med?!




Inga kommentarer: