lördag 3 mars 2018

Four Roses Bourbon och picknick vid Drevviken

FOUR ROSES BOURBON
(Farsan drack alltid denna...)
Den finns inte längre på hyllorna på Systembolaget, men man kan beställa den.
279:- för 70 cl, 30:- dyrare än Jim Beam vita.
Jag väljer ju hellre denna.
Men Four Roses är ingen bourbon som sticker ut tycker jag.
Den är ok men lite karaktärslös. Len med en del vanilj, inte mycket ek.
Jag tycker den påminner mycket om Wild Turkey 81 proof.
Så,...ja, sådär, ok blir mitt betyg. Priset är som sagt bra.
Men jag väljer hellre Ewan Williams vanliga.


PICKNICK VID DREVVIKEN
Hade vi idag.
Strax nedanför där vi bor har vi ju Drevviken. Längs ett promenadstråk så är det en man
som gjort ett jättefint ställe med möjlighet att elda.
Han går dit säkert två gånger om dan och fixar. Vi träffade honom idag också.
Så det blev en brasa i solen och ett par korvar...


Inga kommentarer: