onsdag 29 augusti 2018

Gästmusiker på Tistels nästa album

Jo, vi har faktiskt fler intressanta, generösa och fina
GÄSTMUSIKER PÅ TISTELS NÄSTA ALBUM.

John Durzo på bas har Tomas mixat färdig in i en av våra låtar.

På samma låt sjunger Andrea och Alexandra Andersen (mina döttrar).

Helena Undin Asseryd är återigen med och sjunger på en av låtarna.

Jerry Norlin, en gammal arbetskamrat till mig sjunger.
Jerry har sjungit mycket i kör, han är fantastisk!

Britt-Marie Strandberg har lagt tvärflöjt...

Sen har vi Anders "Kapten Zoom" Linder!!! Vilken ära!

Det är overkligt känns det.
Han har bidragit med ett helt underbart saxsolo.
I samband med det fick vi fina vitsord....det värmer sååååå gött!

I skrivande stund jobbar jag  med att få sista gästmusikern att hänga med på tåget...
Jag tror ta mej 17 att det kan gå vägen också.

Det är väl jag som är lite tokig.
Men jag tänker när jag frågar dem, man kan inte få mer än ett nej.
En vänlig förfrågan till en musiker brukar inte vara fel är min erfarenhet.
Det är inte bara jag som tycker att mötet i musiken med olika människor är underbar.
Vad vill du göra med/i våran låt om du får?

Det har visat sig att det ger resultat.
Så jag och Tomas har fått spela med musiker vi aldrig drömt om...



Inga kommentarer: