fredag 7 september 2018

Mina motorcyklar...

MINA MOTORCYKLAR...
Jo, genom åren har det blivit några stycken.

Jag vill först påpeka att jag aldrig varit intresserad av motorcyklar större än 500cc.
Vet inte varför men det bara är så, en smaksak faktiskt.

Jag har dock kört några. Bl.a Kawasaki 750cc trecylindrig tvåtakt...

Men, inte min bag.

Det började med en Monark 125cc Moto Morini.
Motorcykeln på bilden har dock inte samma avgasrör som var på min...
Den lät, rök och alla visste när Chrille kom med denna...
Lucas elsystem men allt funkade, alltid.

Nr. 2 blev en Suzuki 250cc X7 som jag köpte ny!
Sån jävla racer!
Men jag hann bara köra in den innan jag vurpade i Oslo och bröt nyckelbenet...
I samband med vurpan måste något ha hänt.
Den gick aldrig i mer än 90 km/h. Delar av motorn blev sänt till Japan tack vare garantin men...
Min X7:a blev aldrig bra. Min största motorcykelbesvikelse...

Jag tog nya tag och jobbade ihop till en Kawasaki 440cc!
Den var fin, den gled, var precis lagom på alla sätt!
Farsan lånade den många gånger till sitt jobb...
Ohh, vad fin den var...

Sen köpte jag bil...

PAUS

Sen upptäckte jag Scootern...

Det blev först en Baotian Sprint 50cc.
Men den var för "tunn", jag blev bara omkörd...

Så jag köpte en Qingqi 125cc billigt!
Härlig 125:a!
Låg tyngdpungt med bra väghållning.
Men generalagenten försvann så jag sålde den snabbt. ville inte stå utan reservdelar...

Och idag!
PGO 150cc T REX!
Jag älskar den!
Fin färg, stort utrymme för mjölk och livsmedel under sadel och i min packbox.

Ja, där är jag nu!





Inga kommentarer: